FashionTrampa

Prodaja korištene odjeće istovremeno način zarade i promocija održivosti

Moda ima ulogu kreatora svačijeg identiteta, ličnosti i društvene identifikacije. Modu je skoro nemoguće odvojiti od potrošačke kulture, posebno iz razloga što je riječ o industriji koja se ubraja među najpopularnije industrije svijeta. Međutim nameće se pitanje kako osvijestiti potrošače da ne upadaju u vrtlog konzumerizma i da se okrenu više održivim konceptima. Upravo se tu pojavljuje “second hand”, odnosno pojam korištenog, uz sve stigmatizacije koje je društvo nametnulo korištenim stvarima.

Konzumerizam uzima maha do te mjere da je i onim ekološki osviještenim postalo zahtjevno razdvojiti potrebno od nepotrebnog. Ljudska psihologija podliježe manipulaciji i bez obzira na to što smo svjesni da kupujemo bezvrijedne predmete, čime štetimo planeti na kojoj živimo, mi to i dalje činimo. Ipak posljednjih godina svjedočimo da postoji neki pomak od ekspanzije brze mode.

Globalna ekonomska kriza rezultirala je sve većom potražnjom “second handa”, pa je tako vintage ili korištena odjeća postala zanimljiva potrošačima koji su ranije bile zaslijepljeni etiketama sa pristupačnim cijenama, ali koje prilikom svakog pranja sve više blijede.

“Second hand” kao pojam pojavio se u Italiji kao prijestolnici mode, gdje su ‘rigattieri’ na pijaci prodavali kvalitetnu odjeću po niskim cijenama. I tako dolazimo do second hand-a kao nečeg pristupačnog, a kvalitetnog.

Ukoliko ste nekad posjetili “second hand” trgovinu, teško da možete naći odjeću poznatih brendova brze mode, s obzirom da takva odjeća teško može izdržati više od dvije-tri sezone i jednostavno kao takva ne uspije doći do “second hand-a”.

Koliko se svijest potrošača mijenja potvrđuju i to da su neki od najvećih brendova brze mode shvatili da ukoliko žele zadržati kupce, moraju se okrenuti onome što tržište vrednuje. Tako je poznati brend H&M kreirao vlastitu “second hand” platformu, koja uživa veliki interes javnosti i rezultira odličnom prodajom. Iz uprave njemačkog H&M-a izjavili su kako su sustainable linije preuzele primat nad ostalim kolekcijama, pa u skladu sa tim, kreiranje “second hand” platforme činio se kao logičan korak. Sve više high end brendova poput Gucci-ja, LV i dr. potpisuje ugovore sa vodećim online platformama, gdje zaljubljenici u luksuznu modu mogu pronaći korištene dizajnerske odjevne predmete. Također na tržištu možete pronaći i manje online platforme korištene odjeće koje bilježe rast popularnosti, kao što je naša platforma FashionTrampa u BiH, a sve to nam govori da se potrošački mentalitet mijenja i da svjedočimo revoluciji održive mode.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana.